Vragen? 030 251 34 89
Hypoinsur.nl | Hypotheek Stappenplan
Hypotheek Stappenplan Bereken je hypotheek Tips & Links Maak een afspraak

Hypotheek Stappenplan

Heb je een woning op het oog, heb je een bod gedaan of wil je jouw huidige hypotheek oversluiten?
Dan ben je op zoek naar het beste hypotheekadvies en wil je graag met een deskundig financieel adviseur spreken.

Als je voor Hypoinsur kiest, dan kies je voor een proffesionele aanpak.
 
Hieronder lees je, hoe wij als Hypoinsur, jou in dit traject kunnen begeleiden in een duidelijk en helder stappenplan, zodat je weet wat je van ons kunt verwachten:
 
Stap 1- Telefonisch contact:
 
Je krijgt een deskundig financieël adviseur aan de telefoon. Wij voeren een gesprek met jou dat ongeveer een half uur duurt.
 
Het doel van dit gesprek is om met elkaar kennis te maken dat geldt als basis voor onze verdere dienstverlening.
 
Tijdens dit gesprek weet je:
- Wie Hypoinsur is, wie jouw adviseur is;
- Wat onze werkwijze is, wat je van ons mag verwachten en wat wij van jou verwachten;
- Voor welke partijen en voor welke producten Hypoinsur kan bemiddelen;
- Wat onze gemiddelde kosten zijn;
 
Daarnaast;
- Stellen we je een aantal vragen over jouw persoonlijke situatie.
  Natuurlijk kun jij ook direct al vragen stellen;
- Wij zullen o.a. de volgende zaken met je bespreken:
- Wat zijn je wensen en wat is je woonsituatie, werksituatie en dergelijke.
- Bespreken we jouw mogelijkheden voor het aanvragen van de hypotheek en de
  haalbaarheid.
 
Op basis van dit gesprek, spreken wij met jou af welke vervolgafspraak voor jou het beste is. Je ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail.
 
Stap 2- Voorafgaand aan het gesprek:
 
- Kun je inloggen op je eigen beschermde persoonlijke digimap via Mijn Hypoinsur.
  In deze omgeving, zie je welke stukken en documenten je moet aanleveren om jouw situatie en
  hypotheekadvies goed in kaart te kunnen brengen. Dit doe je door deze stukken   te uploaden in
  Mijn Hypoinsur. Deze stukken en documenten zijn ook van belang voor een hypotheekaanvraag.
- De adviseur bestudeert voor het gesprek de aangeleverde stukken ter voorbereiding op het 
  gesprek, met eventuele voor- en nadelen daarvan, incl. consequenties v.w.b. mogelijke
  alternatieven in het advies.
- Via deze persoonlijke omgeving, mail en/ of telefoon kun je met je financieel adviseur informatie  
  uitwisselen en bespreken.
 
Stap 3- Het eerste gesprek:
 
Tijdens dit gesprek naast het bespreken van ons dienstenwijzer en dienstverleningsdocument, komen de volgende zaken aan bod:
- Jouw voorkeuren en specifieke wensen;
- Beantwoorden van jouw vragen;
- Tevens besteden wij aandacht aan jouw risicobereidheid, jouw kennis en ervaring op het
   gebied van financiële producten.
- De verschillende hypotheekvormen inclusief de voor- en nadelen;
- Inzichtelijk maken wat je maximale hypotheek is en welke brutolasten op basis van een
  annuïteitenlening daarbij horen;
- Bespreken van financiële risico’s bij overlijden, arbeidsongeschiktheid, werkloosheid en
  pensioen;
- Wij helpen je bij het vaststellen van jouw prioriteiten en informeren je over de
  consequenties van de gemaakte keuzes en uitgangspunten.
- Wat de vervolgstappen zullen zijn en hoe Hypoinsur het advies en de bemiddeling zal
   uitvoeren.
 
Afhankelijk van de afspraken met jouw adviseur, kun je inzicht krijgen in:
- Jouw mogelijkheden om je wensen te realiseren;
- Wat je maximale koopsom kan zijn;
- Een goede indicatie van de te verwachten maandlasten (zowel bruto als netto);
- Jouw persoonlijke stappenplan. 
 
Aan het eind van het gesprek wordt met jou afgesproken welke dienstverlening je wilt en wat daarvan de kosten zijn.
 
Voorafgaand aan de volgende afspraak, vragen wij je om de opdracht tot dienstverlening te tekenen. 
Hiermee geef je aan gebruik te maken van onze diensten en bekend te zijn met de voorwaarden.
 
Stap 4-Ter voorbereiding op deze volgende afspraak doen wij het volgende:
 
- Indien nodig vragen wij om aanvullende stukken of documenten;
- Wij analyseren en verdiepen ons verder in jouw persoonlijke situatie, wensen en
   doelstellingen;
- Wij stellen aanvullende vragen over de financiële gevolgen van alle risico's in geval van
   overlijden, arbeidsongeschiktheid en werkloosheid;
- Wij maken een eerste selectie van mogelijke hypotheken en verzekeringen die bij jouw
   situatie passen;
- Wij lichten de verschillende mogelijkheden toe en geven aan wat, naar ons oordeel, de
   voor- en nadelen van de gemaakte keuzes zijn.
 
Nadat wij een goed beeld hebben gevormd van jouw wensen en situatie voor nu en in de toekomst, brengen wij jouw persoonlijke situatie uitgebreid in kaart.

Tijdens het gesprek:
- Bespreken wij jouw financiële plan samen om een gerichte keuze te kunnen maken uit de
  verschillende mogelijkheden.
 
Op basis van deze inventarisatie, analyse en jouw voorkeur, komen wij samen uiteindelijk tot een passend financieel advies.
Je ontvangt hiervan een uitgebreid financieel rapport met daarin ons advies:
In dit advies geven wij exact aan welke hypotheekvorm en verzekeringen, bij welke aanbieder(s) en tegen welke condities, naar ons oordeel, goed passen bij jouw wensen en mogelijkheden.

Hierbij houden we rekening met de financiële risico’s bij overlijden, arbeidsongeschiktheid,
werkloosheid en pensioen zoals met jou besproken.
 
 

Hypotheek Stappenplan

Hypotheek Stappenplan

Hypotheek Stappenplan

Hypotheek Stappenplan

Hypotheek Stappenplan


Stap 5- Hypotheekofferte en verzekeringen aanvragen.
               Verzorgen en begeleiden naar de notaris

 
- Wij begeleiden jou in het hele proces tot en met het passeren
   van de hypotheekakte bij de notaris;
- Wij verzorgen de aanvraag van jouw hypotheek en de
   bijbehorende verzekeringen;
- Wij onderhouden alle contacten met de financiële instellingen
   met als doel dat de door ons geadviseerde constructie op
   correcte wijze door de bank of verzekeringsmaatschappij
   wordt uitgevoerd.
- Wij houden jou constant op de hoogte van de voortgang van de
   hypotheekaanvraag.
- Wij controleren achteraf of alles naar behoren is afgerond.
 
Stap 6- Nazorg en Onderhoud advies
 
Heb je eenmaal hypotheekadvies van ons gehad dan kun je altijd met al je vragen over jouw hypotheek en verzekeringen bij ons terecht.
 
Een hypotheekadvies is niet eenmalig, Door de jaren heen kan er veel veranderen in je leven en in jouw financiële situatie. Denk bijvoorbeeld aan verandering van werkgever, verhuizen, verbouwing, kinderen, arbeidsongeschikt raken, overlijden, enzovoort.
 
Wij blijven jou graag van dienst ook met toekomstige vragen en eventuele wijzigingen en kijken wij indien jij dat wenst, regelmatig samen met jou of jouw hypotheek en verzekeringen nog steeds bij je passen.

Maak een afspraak om jouw jouw personelijk stappenplan samen op te zetten met jouw Hypoinsur financieel adviseur. Bereken je maandlasten

Bij Hypoinsur kun je ook voor advies over kredieten en woonverzekeringen terecht. Aan aan de hand daarvan vragen wij jouw offertes aan.
Kifid Erkend financieel adviseur GRMC